خرید خانه های کلنگی کارعاقلانه ای است؟
نوشته شده توسط : بهزاد

 

 

 

در پاسخ به این سوال باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید. مهم‌ترین نکته این است که هدف خود را از خرید و سرمایه‌گذاری در خانه کلنگی  تعیین کنید. این کار به شما کمک می‌کند فاکتورهای بعدی را با دید بازتری مورد بررسی قرار دهید. برای خرید خانه‌های کلنگی بطور معمول چند هدف وجود دارد؛

۱- خرید خانه‌های کلنگی با هدف فروش در زمان افزایش قیمت
۲- خرید خانه‌های کلنگی برای سکونت تا زمان مناسب برای مشارکت در ساخت
۳- خرید خانه‌های کلنگی با هدف بازسازی و فروش این خانه‌ها با قیمتی بالاتر
۴- خرید خانه‌های کلنگی با هدف تخریب و ایجاد واحدهای نوساز

خانه های کلنگی

خرید خانه کلنگی  با هر هدفی بدون شک سود قابل توجهی نصیب شما می‌کند. البته توجه داشته باشید برای رسیدن به سود و موفقیت در این سرمایه‌گذاری باید صبور باشید. همانطور که گفتیم برای خرید و سرمایه‌گذاری در خانه‌های کلنگی اهدافی وجود دارد که در هرکدام از این شرایط باید به نکات خاصی توجه کنید.

مکان ملک، سن خانه، متراژ، شمالی یا جنوبی بودن ملک، امتیازات محل ملک، زمان خرید، قیمت خرید ملک، سند و کارهای حقوقی یا رهن بودن سند
مسلما با بررسی همه جوانب و انجام تحقیقات محلی درباره‌ی خانه‌ی مورد نظر و البته با در نظر داشتن شرایط اقتصادی جامعه و اطلاع از قیمت‌های روز، می‌توان از بوجود آمدن ضررهای احتمالی پیشگیری کرد. البته مواردی که ذکر شد در برگیرنده‌ی تمام مقاصد خرید و انواع خانه اعم از خانه‌های کلنگی، خانه‌های نوساز، ویلاها و… است. اما چه تفاوتی بین خرید خانه‌های کلنگی و خرید خانه‌های نوساز در موارد بالا وجود دارد؟

بررسی موقعیت مکانی ملک کلنگی

موقعیت ملک یکی از مهم‌ترین مشخصه‌هایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید.

موقعیت خانه کلنگی

 

مکان ملک را نیز می‌توان از چند نظر بررسی کرد:

 

توجه به هزینه ساخت و ساز خانه های کلنگی یا نوساز

توجه به هزینه ساخت و ساز در ملک کلنگی یا نوساز، یکی از مهم ترین نکات خرید ملک کلنگی جهت ساخت و ساز است. هزینه هایی مانند تهیه مصالح و تجهیزات، ماشین‌آلات، تهیه‌ی نقشه های اجرایی، هزینه نظارت، هزینه ثبت سند و صدور مجوزهای لازم و… از هزینه‌های ساخت و ساز املاک می‌باشند. حتما قبل از اقدام به خرید ملک کلنگی، بودجه خود و هزینه ساخت و ساز در منطقه را مدنظر قراردهید تا معامله شما سرآغاز یک سود باشد.

موقعیت ملک کلنگی یا نوساز از نظر اجتماعی

مناطقی که وقوع جرم و جنایت در آن‌ها کمتر است و امنیت منطقه برای اهالی آن اثبات شده است، آینده‌ی بهتری دارند. همچنین فروش و واگذاری ملک در این مناطق با سرعت و سود بهتری انجام می‌پذیرد.

موقعیت ملک کلنگی از نظر منطقه ای

به این نکته توجه داشته باشید برخی مناطق از نظر رشد قیمت و منطقه، پتانسیل بالاتری نسبت به سایر مناطق دارند. شما با شناسایی این مناطق و بررسی قیمت و منطقه می‌توانید سود بیشتری را برای خود رقم بزنید.

برخی از مناطق در هر شهری به عنوان مناطق تجاری یا اداری شناخته می‌شوند. این گونه مناطق از سوی شهرداری مجوز ساخت با کاربری اداری و تجاری می‌گیرند. بنابراین دقت کنید ملکی که قصد خرید آن را دارید در چه منطقه‌ای واقع شده است؟

بررسی بافت منطقه ملک کلنگی یا نوساز

قدیم یا جدید بودن بیش از نیمی از یک منطقه، بافت آن محله را تعیین می‌کند. به عنوان مثال منطقه‌ی غرب تهران جزء بافت‌های جدید شهر تهران محسوب می‌شود. بنابراین متقاضیان بیشتری خواستار خرید ملک در این منطقه هستند.

در نظر گرفتن سن ملک کلنگی یا نوساز

در نظر گرفتن سن خانه برای مواردی با قصد تخریب و ایجاد واحدهای نوساز یا با قصد حفظ و فروش ملک در زمان افزایش قیمت، اهمیت چندانی ندارد. اما برای کسانی که قصد بازسازی خانه‌های کلنگی و فروش با قیمت بالاتر را دارند و همچنین برای آن دسته از افرادی که برای سکونت هرچند به مدت کوتاه، قصد خرید یک خانه‌ی کلنگی دارند، نکته‌ای مهم محسوب می‌شود. سن یک بنا با شدت فرسودگی آن ارتباط مستقیم دارد. اگر ملک مورد نظر شما در هیچ دوره‌ای از زمان ساخت تاکنون بازسازی نشده باشد، این فرسودگی بیشتر نمایان خواهد بود. بنابراین هزینه‌ای که صرف بازسازی آن خواهید کرد، ممکن است بسیار بیشتر از تصورتان باشد. لازم به ذکر است که هنگام بازدید از این خانه‌ها باید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

سیستم لوله کشی و فاضلاب ملک، سیم کشی ساختمان، سیستم سرمایشی و گرمایشی، نورگیر بودن ملک، آشپزخانه و کابینتها، سرویسهای بهداشتی، سقف و ایزوگام، بررسی دربها، بررسی ملک از نظر وجود حشرات موذی

 تاثیر جنوبی یا شمالی بودن  ملک موثر است در میزان سود شما

جنوبی یا شمالی بودن ملک به چه معناست؟ ملکی که در جنوب یک خیابان یا گذر واقع شده است را جنوبی و ملکی که در شمال یک خیابان یا گذر قرار گرفته است را شمالی می‌نامند. املاک جنوبی نورگیری بیشتری نسبت به املاک شمالی دارند. اما این ویژگی چه تاثیری بر روی سرمایه‌گذاری در خانه‌های کلنگی دارد؟
بنابر تصمیمات شهرداری و اصول ساختمان‌سازی، برای ایجاد واحد‌های نوساز در یک ملک شمالی که نورگیری کمتری دارد، سازنده موظف است ۶٪ مساحت موجود زمین را به عنوان نورگیر (به صورت نورگیر مرکزی) در نظر بگیرد که سبب کاهش فضای مفید هر واحد خواهد شد. حال اگر ملک جنوبی باشد، دیگر نیازی به صرف چنین فضایی برای نورگیر و کاهش مساحت مفید هر واحد نخواهد بود.

توجه به متراژ ملک و ابعاد آن

انتخاب یک خانه‌ی کلنگی با متراژ مناسب، از دیگر مواردی است که به فرد سرمایه‌گذار و اهداف او بستگی دارد. با در نظر گرفتن بودجه‌ی خود و تعیین هدف از خرید یک ملک کلنگی، می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید. البته فراموش نکنید بازسازی املاک با متراژ بالا هزینه‌ای بیشتر برای شما به دنبال دارد. متراژ یک ملک در زمان ایجاد واحدهای نوساز و فروش آن‌ها نیز بسیار سرنوشت ساز است. چرا که در حقیقت واحدهای نوساز با متراژ کمتر از ۷۰ متر و بیشتر از ۱۲۰ متر، متقاضیان کمتری دارند.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 





:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: